Mazda – et trygt valg

Opp igjennom vår lange historie som bilforhandler, har vi hatt hele 19 bilagenturer. Vi står nå igjen med Mazda, og dette er også produsenten som har vært lengst i vår portefølje. Sammen har vi et forhold som strekker seg over 50 år, og dette er noe vi er meget stolte over. Samarbeidet som har gått sin gang gjennom flere tiår, har gitt oss muligheten til å tilby en en helt spesiell ekspertise på Mazda til våre kunder. Vår erfaring er din styrke!

Vi er din lokale forhandler av Mazda

Vi jobber daglig strategisk mot målet vårt, som er å bli den foretrukne forhandleren på Mazda i Stavanger og Sandnes regionen. Hos oss skal alle ledd i organisasjonen være oppdatert på alt innen hva dette bilmerket har å tilby. Dette skal gi deg trygghet når du skal velge hvilken løsning som passer best for dine behov. Ønsker du mer informasjon om merket, eller de ulike modellene? Les mer her eller kontakt oss idag.

bilde av mazda mx-5 i rød

Underdog som går sine egne veier

Mazda er en typisk «underdog» i bilindustrien. Den japanske produsenten kjempet seg frem etter den forferdelige bombingen av Hiroshima i 1945. I dag ligger hovedkontoret i nettopp denne byen. Man startet med å lage små lastebiler, før man i 1960 lanserte sin første personbil. R360 Coupe var nå på markedet.

Siden den gang har dette gått slag i slag. Dette er et bilmerke som bestandig har likt å gå sine egne veier, uten at for mye unødvendig fokus på hva andre produsenter driver med. Faktorer som kjennetegner bilene er kvalitet, estetikk, design og opplevd kjørekomfort. I tillegg vil gjerne mange forbinde bilprodusenten med verdens mest solgte to-seters sportsbil gjennom tidene – cabrioleén Mazda MX-5.

Japanerne har et uttrykk som lyder «Jimba ittai» – hest og rytter blir ett. Dette er et uttrykk som Mazda har trykket tett til sitt bryst, og som ligger implementert i ryggraden til hele bedriften. Altså at bil og sjåfør blir ett.

Kundene avspeiles på mange måter i produsenten selv. De er nemlig ofte innovative, og liker å prøve ut nye ting. Man prøver gjerne å skille seg litt ut for å ikke bli en i mengden. Den typiske Mazda-eier har et nært forhold til design, økonomi og kjøreopplevelse.

Det japanske bilmerke produserer omtrent 1.5 millioner kjøretøy globalt, hvert eneste år. Blir en av dem din nye bil?

Kontakt ossKontakt oss

Ta turen innom oss!

Prøvekjør våre Mazda modeller.